Wednesday, February 24, 2021

Is Your Business on course for Growth or Total loss?

 In today's market, a  organization  strategy is one of the most  important  files in the development of your  service. How can you  anticipate to communicate your  objectives, or to  get  financier  financing without  providing a  comprehensive  organization  strategy. If you were an investor looking to invest millions, would you move forward without  very first seeing a business  strategy? I doubt it! 

 Quite a few years ago with my  very first  service in Arizona, I had a  terrific idea and  no  organization but the drive  plan. We just moved forward and six months into the business realized we had a lot of problems. What made it  even worse is we had a potential  financier interested in our company; however, because we did not have a business plan to share with him it was a major red flag. 

 No matter the size of your  company, having a business  strategy  offers you with the following:

1)  Set specific goals and determine  how to measure them over the  advancement of your  company

2) Address upfront known  barriers and  techniques for  handling future  barriers

3) Cash  circulation and break-even requirements

 4) Ability to focus and  take full advantage of resources when  thinking about  organization  choices 

 Prior to you begin writing your  organization  strategy,  think about four important questions:

1) Where will you get the start up and  continuous capital start your  company?

2) What  product or service does your  service  offer and what needs does it  complete the  market?

3) Who are the  possible customers for your  service or product and why will they  acquire it from you?

4) How will you  market or reach  to your  possible  clients?

 Components to Include in a Good Business Plan:

1) Cover sheet

2) Statement of purpose

3) Table of contents

a. The Business

i. Description of  company

ii. Marketing

iii. Competition

iv.  Running  treatments

v. Personnel

vi.  Organization insurance

b. Financial Data

i. Loan applications

ii. Capital equipment and supply list

iii. Balance sheet

iv. Breakeven analysis

v. Pro-forma  earnings projections ( earnings & loss  declarations).

3) Three-year summary.

4) Detail by month, first year.

5) Detail by quarters,   2nd and  3rd  years.

6) Assumptions upon which  forecasts were based.

i. Pro-forma cash flow.

b. Supporting Documents.

7) Tax returns of principals for last  3 years Personal financial statement (all banks have these forms).

8) For franchised businesses, a copy of franchise contract and all supporting documents  offered by the franchisor.

9) Copy of proposed lease or purchase agreement for  developing space.

10) Copy of licenses and other legal  files.

11) Copy of resumes of all principals.

 Unless you  have actually  established a  service plan  previously, after reading this article you  may need some  extra help. We got you  began; now it's up to you to make those  service dreams come  real. 

Arizona local Business Forums

No comments:

Post a Comment